Obecnie mamy okres letni, a co za tym idzie często występują burze i wichury. Nie jest to fajna pogoda do odpoczywania, ale nie jest też to korzystna pogoda dla sieci energetycznych. W związku z tymi zjawiskami pogodowymi często dochodzi do zerwania sieci, a co za tym idzie – przerw w dostawie prądu. Jeżeli potrzebujecie przykładów, to zobaczcie na te statystyki:
- kilkadziesiąt tysięcy klientów Tauronu bez prądu od 8 lipca do 12 lipca
- 32 000 klientów bez prądu w powiecie bielskim
- 18 000 klientów w powiecie cieszyńskim
- 6 000 klientów w Bielsko-Białej
Kiedy zatem przysługuje nam bonyfikata?
Jeżeli jesteśmy w podobnej sytuacji, to warto ubiegać się o jednorazową bonyfikatę za przerwy w dostawie prądu. Według Prawa Energetycznego, przysługuje nam ona w przypadku, jeżeli jednorazowa przerwa trwała przynajmniej 24 godziny, lub wszystkie awarie w ciągu roku trwały łącznie ponad 48 godzin. Przysługujące bonyfikaty dla gospodarstw domowych wynoszą dziesięciokrotność wartości niezużytej energii za każdą godzinę po ustawowych 24 godzinach awarii.
Jak ubiegać się o bonyfikatę?
Ubiegać się o bonyfikatę za przerwy w dostawie prądu możemy zarówno listownie jak i elektronicznie – e-mailem. Na stronach operatorów przeważnie występują gotowe wnioski, które wystarczy wypełnić i przesłać pocztą elektroniczną. Następnie na odpowiedź, firmy mają 30 dni. Zatem nie będziemy musieli długo czekać na rozpatrzenie naszego wniosku. Jeżeli jesteśmy w tego typu sytuacji, to polecam skorzystanie z możliwości uzyskania bonyfikaty. Mogą to nie być duże kwoty, jednak warto ubiegać się o swoje.