Przyglądaliśmy się już taryfom dla małych firm – C11, C12, C13, C21, C22 oraz C23, a także dla dużych firm – B11, B12, B21, B22 i B23. Dziś natomiast zobaczmy jak przedstawiają się taryfy dla największych odbiorców energii elektrycznej, czyli tych, którzy korzystaja z taryf z grupy A. Ta grupa dedykowana jest dla takich przedsiębiorstw jak np. kopalnie, stocznie, huty czy duże fabryki. Zasilani są sieciami elektroenergetycznymi wysokiego napięcia. Liczba podmiotów korzystających z tej grupy taryfowej jest bardzo mała, oscyluje się, że ich liczba może wynosić zaledwie około 100. Jednakże bardzo duże zapotrzebowanie na prąd oznacza, że korzystają nawet z 20% energii elektrycznej dostępnej na polskim rynku.
Taryfy z tej grupy przedstawiają się następująco:
- A21 – jednostrefowa taryfa, w której klienci zawsze płacą tyle samo, niezależnie od godziny czy dnia
- A22 – dwustrefowa taryfa, dzieli dobę na godziny szczytu i pozaszczytu. Szczyt jest droższy, natomiast pozaszczyt tańszy
- A23 – trójstrefowa taryfa, któa dzieli dobę na: szczyt przedpołudniowy, szczyt popołudniowy oraz pozostałe godziny
- A24 – czterostrefowa taryfa, która dzieli dobę na: szczyt przedpołudniowy, szczyt popołudniowy, pozostałe godziny oraz dolinę obciążenia
Co jeszcze musimy wiedzieć o taryfie A?
Na pewno warto wiedzieć, że ta taryfa nie jest regulowana przez URE. Dla klientów z niej korzystających przygotowywane są oferty w trybie indywidualnym. Nie jest to wcale zaskakujące, biorąc pod uwagę jak duże są kontrakty dla tego typu klientów. Oczywistym jest, że jednym z najważniejszych czynników przy wybieraniu sprzedawcy przez odbiorców taryfy A jest cena. Jednakże bardzo istotna jest również pewność dostaw. Dlaczego kwestia dostaw dla klientów z tej grupy jest tak szalenie ważna? Dzieje się tak dlatego, że ewentualne braki w ciągłości dostaw prądu przy klientach tego kalibru mogą oznaczać milionowe straty. Co w dłuższej perspektywie oznaczałoby większe koszty niż minimalnie niższa cena. Dlatego właśnie przedsiębiorcy z tej grupy taryfowej muszą brać pod uwagę przy wyborze sprzedawcy różne czynniki. W celu znalezienia najodpowiedniejszego sprzedawcy dla swojej firmy polecam przeczytanie przygotowanego przeze mnie artykułu.